Sunday, May 25, 2008

Semput dan demam panas

Kali ni coretan mengenai anak saya yang kedua berumur 9 bulan. (Muhamad Yusuf)
(Minta maaf keluar tajuk radio sekejap.)
Masuk hari ini dah 2 hari beliau terlantar di hospital Ampang kerana masalah kesukaran bernafas. Baru sahaja selesai menguji litar VOR ( Voice operated Relay) untuk sebarang kegunaan berkaitan radio dan elektronik. Alhamdulillah berjaya sehari sebelum beliau dimasukkan ke wad....ada kelapangan saya akan uploadkan setelah kesihatan sekeluarga mengizinkan.



Kesnya bermula apabila harmonic saya sukar untuk tidur , mengalami batuk berkahak dan demam panas. Setelah mendapat nasihat dari Klinik Kita Desa Pandan, doktor bertugas mencadangkan agar dimasukkan ke hospital untuk rawatan lanjut kerana jika simptom sukar bernafas dan hadapi demam panas cecah 38.5 , maka mungkin ada masalah dengan saluran penafasan dan paru-paru.



Setelah dilakukan X-ray dan ujian darah juga mendapati darah juga telah dijangkiti dan terus ditahan di wad sehingga waktu ini. Alhamdulilah setelah diberikan nebulizer, bayi dalam keadaan selesa dan mudah bernafas. Cuma selera minum dan makan agak berkurangan sedikit. Apa yang paling tidak sangka, saya juga ditemani oleh 9W2JEK dan 9W2MIG yang kebetulan berada sekitar sana sepanjang proses pemeriksaan awal sehingga ditahan di wad. Terima kasih kerana sudi menemani saya walaupun tidak berkesempatan ingin berbual panjang dengan 9W2MIG yang baru dikenali.



Diharapkan dengan sokongan dan doa rakan2, anak saya cepat sembuh dengan izin Allah swt. Amin dan Alhamdulillah.




2 comments:

Anonymous said...

salam,Hope baby anda cepat sembuh

Zek@9w2pro said...

terima kasih atas doa anda.Kita doakan anda juga begitu.

Post a Comment